Gomorron, gomorron!

Eller nja... inte rikigt! men jag vaknade faktiskt nu! sömnade som en full julegris när jag skulle natta Vidia! Snacka om inskolning för båda oss två.
Upp vid 7 imorse och ta bussen till Jarlaberg. Lämna lilltrollet ensam vilket inte va några problem alls. Hon sa hejdå, sen va det inte mer me d!
Iväg me bussen till slussen och promenad till svärmors kontor där jag fick vidare direktiv för att ta mig ut på stan osv. Gick väldigt bra till min förvåning, jag promenerade runt som värsta infödingen! :) Gick till skolan en sväng och stod med fjärilar i magen och funderade på alla ungdomar som jag förmodligen kommer plugga ihop med.... jag kanske är äldst! Kanske blir ensam och förtyckt för att jag är nära kärringåren.... Hemska tanke. Jag fick lindra ångesten med lite shopping på Lagerhaus! Mycke bättre!
Sjöstjärne personalen ringde och informerade om att Vidia va som fisken i vattnet och allt gick kanon! Känns skönt! Tillbaka till svärmors kontor där jag satt å surfade medan hon jobbade! Råkade till min förfäran skriva ut en "skämtblankett" från migrationsverket, ansökan om uppehållstillstånd, som jag fått på mailen av pappa!
Försökte då hitta utskriften på kontoret för att släta över mitt misstag. Men nej nej, det fanns ingenstans och då jag frågade lite diskret vart utskrifterna tar vägen så visade det sig att dom hamnar på Nordeas Göteborgskontor! Hjälp!!!!
Men en rolig blankett va det! :)
Dags för en lunch och helt oförberedd upp i Katarina hissen, det va ju läskigt ju! jag som varken gillar höjder eller hissar. Ulla skrattade åt mig, jaja om man kan glädja nån så måste det ju va värt d!
Vi käkade Paella på Gondolen vilket va ett grymt häftigt ställe! Rekommenderas varmt.
Dessutom ringde Håkan, han va i Stockholm, min Håkan från Gotland! Jippie!!!!! Fler gotlänningar till Stockholm tack!
Men tråkigt nog befann han sig på Östermalm och för min del så va det dags att kliva på bussen och sticka till Jarlaberg igen!
Hämtade upp Vidia som va glad att se mig och följde med så glatt så! Buss till Sickla och upp till lägenheten där vi kastade oss på soffan, helt slutkörda! Lite barnprogram senare så kom Ulla hem och vi gick till Willys och handlade mat, Massor av mat! så nu har vi så det räcker ett tag! :)
Sussa dags för Vidia efter mycke lek och spring och då slockande jag med! Nu sitter jag å dricker kaffe och funderar starkt på att krypa ner i sängen igen! Saknar min älskling som är så långt härifrån och inte kommer hem förräns på Lördag!
Imorron är vi lediga och det lutar åt att vi går ner på Sickla stranden eller drar oss till en lekpark nånstans!
Hoppas att ni får en underbar helg alla!
Älskar dig Björn! Sov gott sen, Vidia hälsar massa puss till Pappa!
Puss å kram syns på stan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0