Hallu!!!

Lite dålig uppdatering, lessen för det!
Började ju skolan igår och när jag kom hem så va jag fullständigt slut! vi hade så kallad "inspark" mellan 10 och 16 ungefär. Vi blev visade runt, fick träffa våra faddrar som är klassen över oss, vi fick en manikyr av våra faddrar, fick en stor goodiebag med redskap för make up, pedikyr, manikyr, fransar och bryn!
Dessutom fick vi arbetsrock, skor och en cardigan. Jag som hade köpt en massa schyssta skolkläder i slapp modell fick beskedet att i skolan har vi arbetsrock, strumpbyxor, håret bakåtkammat i stram knut och så kallad "skol make up" vilket består i foundation, rouge, ögonskugga, mascara och läppstift, helst i stark färg.
Hahahaha tji fick jag kan man säga! Jag såg mig själv sitta vid en bänk i ett par slappar jeans och se mysigt bohem intelligent ut när jag pluggade!
Vi fick såklart oxå arbetsmaterial. Stora luntor dessutom! Lär bli en hel del plugg!
Det va en ganska soft dag igår, vi fick träffa alla lärare, fick schema och presentera oss osv. Men man va ändå helt borta när det var slut för dan!
Idag blev det dock lite hårdare. Jag är ju genomförkyld, så jag ser ju ut som en häxa ungefär. Kletade på fritt me smink imorse för att se någorlunda ok ut, men med mitt snorande, och ögon som rinner och hostan på det! Så såg jag rätt sliten ut, rätt snart igen!
Vi började dagen med praktik, där vi tränade på att hantera "kundstolen" spakar, bäddning osv. Sen fick vi öva på att bädda ner varandra och göra "hårturbaner" inför ansiktsbehandlingar!
Väldigt intressant faktiskt!
Lunchen intogs på en kyrkotrapp tillsammans med två tjejer från klassen och sen hade vi teori mellan 13-16 som idag inleddes med Anatomi, Cellen! 3 timmar av lyssnande, trodde jag skulle dö eller sömna!!!
Vid 16.00 kom en av våra andra lärare in och gav oss städ schemat! (Skall tilläggas att vi städar VARJE dag mellan 16-16.30) Då städar vi kliniskt, lister, toaletter, stryker disktrasor osv osv i det oändliga! Man är inte såååå jättepigg på storstädning när kl är 16 och man har suttit på teori lektion i 3 timmar!
Så här ungefär har mina dagar sett ut. Jag trivs faktiskt utomordentligt! Det är högt tempo och mycke info på en gång och värre lär det bli. Men ju mer jag sett och hört så känner jag att det är detta jag vill göra! Jag har haft en sån himla tur och fantastiska människor runt mig som ställt upp på detta! jag kommer att lära mig så mycket och växa enormt som människa och det känns helt underbart!
Ha det bäst alla!!
Glöm aldrig att jag älskar er! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen låter intensivt men roligt, ser fram emot när du kan praktisera på mig:) kanske lite hårborttagning. Vi kan väll ringas ikväll saknar dig kramar.

2009-08-26 @ 12:34:07
Postat av: Syrran

Låter välstrukturerat, intensivt, och spännande! Ser fram emot att komma upp och hälsa på er. Snart så! Krya på dig nu syss. Love ya!/ Syrr

2009-08-26 @ 22:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0