God fortsättning!

Hjälp va länge sen det va jag skrev något här! jag brukar sitta och knorra när dom vars bloggar jag läser, inte uppdaterar!! Hallå, skall man ha en blogg skall man minsann se till att den är dagsfärsk oxå! ;)
Jaha, så vad har vi haft för oss då?
Björn for till Gotland den 15e Dec för den stora julrushen, så jag och Vidia va själva en dag tills mor och far kom! Det blev ett kärt återseende för alla parter! Vidia gick därmed på jullov och fick va hemma, mysa och förbereda julen med mommo och moffa! Själv gjorde jag sista rycket i skolan innan ledigheten, vilket var rätt tungt, för det enda man tänkte va: LOVVVVVV!!!!!!
Tills sist blev det den 22:a och vi tog båten hem till underbara snöfyllda Gotland!  sista julklapps shoppingen den 23e och sen julafton hemma hos syrran! Vidia fick en hel drös me massa fina klappar, ungarna dansade och höll igång hela kvällen, vi vuxna höll oxå igång rätt duktigt och körde roffarleken och jag lyckades roffa åt mig bailysen och mammas snickers kakor, precis d jag ville ha! :) även fast jag hade en del konkurrens om MIN bailys!!! hihihi segern va min! Vi sov ute hos syrran, vilket kändes lite enklare än att knöla in oss i en taxi. Juldagen kom och den tillbringades hos Björns föräldrar, Vidia va super lycklig över att få träffa Benjamin, vilket va grymt länge sen! Barnen lekte och stojade och fick en massa fina klappar, och det fick jag och Björn med! Vid halv nio tiden for vi hem till mamma och pappa igen och tog det lugnt innan sängen kallade! Annandagen blev det stan och lite rea, vilket det var dåligt med iår skall tilläggas. På kvällen blev det vin och roffarlek med brudarna hemma hos Marie och sen utgång på Munken! Massa folk, massa dans och riktigt kul!
På Söndagen blev det middag med hela familjen hemma hos mamma och pappa, det bjöds på kalkon, vilket var super smarrigt! Lite vin och starkare för en del, men jag tog det lugnt och fick va chaufför senare åt kvarhängande texas holdem anhängare! :)
Måndag blev det stan med Marie och en liten fika/lunch på märthas och sen hem till syrran för diverse skönhetsvård!
På Tisdagen var jag hos frissan och kastade bort 2000 spänn och lite hår, dyrt blev det men snyggt oxå! Onsdag blev en mysdag, Björn jobbade och jag och Vidia tog det lugnt med föräldrarna och på Nyårsafton for vi hem till familjen Hamstedt för riktigt nyårsgalej! God mat serverades och trevligt sällskap fanns det gott om! (Vi va 20 vuxna och 6 barn!) Vidia höll igång me dom andra ungarna tills kl va 02.45 och taxin kom och hämtade oss! Då somnade min tappra unge sittandes i bilen! :)
Nyårsdagen blev en pizza och coca cola dag! men även första dagen på mitt sluta röka löfte! Det gick överförväntan faktisk, har det gjort idag ute hos Sandra oxå! Vi for till Klinte och käkade lunch, fikade och barnen lekte! Mysigt att träffas! :) Ikväll har vi ätit en god middag ensamma, med lite öl och cider till maten och det lutar åt en promenad hem till mamma och pappa och kanske en kaffe där!
Imorron firar vi vår älskade prinsessas 2 års dag! Hon fyller egentligen på onsdag, men vi åker ju "hem" då, så imorron blir det barnkalas med tårta och korv! Tänk att det kan gå så fort, tycker inte att det va så länge sen hon va en liten spädis och nu är hon 2 år!!! Snacka om att jag är stolt, liten sötrumpa med världens största hjärta och den finaste unge man kan tänka sig! <3 Massa kärlek!!!!!!
På trettondags afton är det dags för bal på Totts resorts vilket skall bli rätt spännande! ;) sen åker vi tillbaka på onsdag och semestern är officiellt över... snyft! Bara 7 månader tills nästa lov!
Snabb och kompakt uppdatering men nu är det gjort! Hoppas att ni alla har haft en underbar jul och en fantastisk start på det nya året!
Take care!
Puss kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Som jag väntat på detta =)

Tack för idag pussgurkor, ses imornn!!

2010-01-03 @ 02:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0