Bakslag...

Vaknade i natt av att Vidia kom springande från sitt rum. Mamma jag kräks!!! Jodå, det blev att valla barn mellan toalett och säng hela natten. Idag mår hon prima och verkar inte alls va berörd av natten. Märklig sjuka det där! Eller så är det helt enkelt barns fantastiska förmåga att återhämta sig. Vi siktar iaf på lucia tåg på torsdag! Så det blir en dag hemma igen. Jag passar på att baka kavring som jag älskar! Delar med mig av receptet här! Nån som inte är rädd för att eventuellt kräkas lite är väldigt välkomna hem hit och hålla oss sällskap idag! :)

Kavring
175 grader

7 1/2 dl Rågsikt
1 tsk Salt
2 msk Malda Brödkryddor
2 tsk Bikarbonat
4 dl Filmjölk
1 dl Mörk Sirap

Blanda alla torra ingredienser. Rör ner fil och sirap. Blanda och häll i smord brödform. Grädda på nedersta falsen i ca 1 1/2 timme. Täck över med aluminium folie efter halva tiden. Ta ut och pensla på lite smör!
Jag brukar göra dubbel sats så det räcker till 2 bröd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0