Ledig från föräldraledigheten...

Jo faktisk! Jag älskar mina gullrumpor över allt annat och skulle gladeligen göra allt i min makt för deras lycka. Det är fakta! Tror jag delar den känslan med i stort sett alla föräldrar. Men vissa dagar så känner man sig rätt sliten. Jag har vart mammaledig sen midsommarn 2011. Jag har vart hemma läääänge nu,och oftast är det urmysigt och jag tänker mest att "tiden går så fort, sista gången jag är mammaledig osv" men återigen blir man sliten ibland. Har haft ett par dagar nu med en extremt klängig liten dam som enbart skall sitta i famnen! Omöjlig att natta! Tar ca 1-11/2 timme, varenda gång!!! Hon är så trött att ögonen går i kors men vägrar sova! Så jag bär och bär, och min rygg protesterar högljutt! Sen kommer min andra underbara diamant hem och kör sitt eget race på alla sätt. Dvs lyssna på mamma ingår inte i planen! Så jo, vissa dagar skulle jag vilja va jag!! Göra nåt som är bara för mig! Jag vill sticka till gymmet, träna utan tidspress! Åka och sola och kanske till och med ta en kaffe på stan i min ensamhet. Sitta och läsa en tidning och vara själv!!! :) ja hu vilken klagosång! Dagsformen är nog inte den bästa idag kanske, :/ jag tar det onda med det goda och njuter av dagen med min lilla älskling som lyser upp världen med ett leende, för att sen hämta Vidda som kan få vilket ruskväder som helst att bli till en solskensdag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0