Lat masken...

Han verkar ha flyttat in permanent i min kropp! Det finns 3 saker när det kommer till mig själv som jag tänker rätt mkt på. Det är: Börja träna, sluta röka, äta nyttigare... Varför skall det vara så svårt att ta tag i nåt av dom? Äta rätt är tråkigt, jag tycker ju om socker, träna är jobbigt och resulterar alltid i träningsvärk i min otränade kropp, rökningen kan jag egentligen inte rättfärdiga förutom att latmasken tycker att det kräver för mkt energi för att sluta med det. Så egentligen borde jag sitta på soffan, äta socker och kedjeröka hela dagarna vilket inte är ett alternativ. Så jag behöver en plan, ett mål. Nånting som får motivationen att komma igång. Dom senaste veckorna (Kroatien inte inräknat!) har vart ett riktigt lågvattenmärke! Sjukdomar, pengabekymmer och jobb problem! Tror aldrig mina tankar har snurrat så mycket kring dessa tre aspekter, just för att jag har gått emot dom alla tre, fast jag egentligen vill ha det tvärtom! Snurrigt och drygt! Jag vet ju att den enda som kan göra en förändring är jag, och så länge jag inte förändras så kommer ingenting att göra det! ! Så vad gör jag? Vart börjar jag! Jag vet inte ännu men jag hoppas komma på en plan snart innan jag blir tokig! För så karaktärslös är jag väl inte.... Eller? Djupa tankar på en tisdag :) 
Jag återkommer när jag hittat balansen till ett hälsosamt leverne , för nånstans måste det ju finnas en balans. Latmasken måste ju trots allt ha sitt! :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0